De eerste paar dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chiaopstage - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chiaopstage - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg

02 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Donderdag achtentwintig augustus om zes uur was het dan zo ver. Met mijn goeie gedrag en 3 stuks bagage op naar schiphol. Inchecken, door de douane en hop het vliegtuig in. Eenmaal aanbeland op het warme Curaçao moesten we door de douane. vier andere meiden en ik werden opgehaald vanaf het vliegveld naar een kantoor waar een auto voor ons klaarstond die we hebben gehuurd.

Met zijn tweeën in een auto reden wij achter de ander auto aan met de andere meiden op naar het studentencomplex. Het scheelt dat ze hier bijna niet aan regels doen. Ze doen hier niet aan een knipperlicht of rijden hier als een kip zonder kop rond. Bij het complex aangekomen moesten we vervolgens inchecken en een kregen we rondleiding. Samen met Maaike en zes andere studenten deel ik een keuken en een badkamer. Als ik in deze maanden niet leer hoe ik mijn zooi achter mijn kont opruim, dan zou dat wel heel bijzonder zijn.
Ondertussen was het alweer half acht en we moesten we eten. Na het eten heb ik gedouched nog even buiten gezeten en op naar bed.
De eerste nacht was lastig in slaap komen. En helaas stond ik om zes uur al naast mijn bed. Gelukkig hebben we een zwembad, dus een lekkere duik genomen in het zwembad.

De luxe grote kamer in mijn vertrouwde huisje, daar mag ik maar gelukkig mee zijn. Hier staat een bed, een kast, een stoel en nog een paar meter loopruimte. Ik ben al niet zo ster in opruimen, laat staan in een kleinere ruimte, dus het is een heerlijk choas.

Vrijdag hebben Amanda, Maaike en ik het eiland verkent. Gelukkig kregen we van onze huisgenoten een tip om een app te downloaden waar je offline je navigatiesysteem kan gebruiken. Ideaal in mijn geval, want ik en de weg vinden.. een ramp. Ook kreeg de auto kuren, hij stopte zomaar ineens op de weg. Dus wij naar het autoverhuur bedrijf het vertellen. Na wat gepraat, was het mogelijk om een automaat te huren. Super handig!

Zaterdag zijn we naar het strand geweest. En heerlijk in de zon gezeten. Ik ben nu al na de paar dagen verbrand. Maar ik mag niet klagen, want bij jullie is het shit weer. Ook vandaag hebben we weer boodschappen gedaan. Dat is elke dag nodig, want je kan niet dingen heel lang bewaren.
Savonds hebben we het nachtleven verkend met medebewoners van het complex. Rond twee uur weer naar huis en op naar bed.

Zondag hebben we getankt. Met hulp van een lokale bewoner hebben we onze tank vol gekregen, want wij wisten niet meer goed hoe het moest. De draaidop blijven doordraaien, ook al was hij dicht. Dus de hulp was erg fijn.

Maandag hadden we om negen uur een afspraak bij de immigratiedienst. Hier moest je al in Nederland verschillende papieren verzamelen om dat in te leveren en dan krijg je een stage-werk vergunning. Om elf uur waren we eindelijk aan de beurt. Gelukkig was er airco, dus was het vol te houden. Maar helaas we misten nog onze stageovereenkomst dus konden we weer richting huis. Ook zijn we savonds uit eten geweest bij de pondjesbrug. Deze brug ging dan open als er een schip langs moest. Super leuk zag dat eruit.

Vandaag toen ik rond een uurtje of elf wakker werd, heb ik heerlijk een duik in het zwembad genomen, wat een heerlijke afkoeling. Rond half twee gingen we weer na de immigratiedienst.En gelukkig het is gelukt! Toen hebben we boodschappen gehaald. Eindelijk een keertje een beetje groenten. Want de afgelopen dagen was het simpelst van het simpelst. Na de boodschappen zijn wij langs de wasserette geweest. Want in het studentencomplex hebben we geen wasmachine. Dus zou je eigenlijk alles op de handwas moeten doen. Straks eten koken en kijken wat de avond ons breng.

Tot de volgende update!

  • 03 September 2014 - 11:11

    Wim Burger:

    Dus dit is een blog.
    Heb het adres via Sim gekregen. Dat jij zo'n schrijfster ben dat wist ik niet.
    Hier gaat alles zo zijn gangetje. Wat erg opvalt is je kamer die er zo netjes blijft uitzien:-)
    Hou van je.
    Pa

  • 03 September 2014 - 18:30

    Robert Vahl:

    Hoi,

    Leuk om te lezen zo. Ik ga je blijven volgen. Veel plezier succes en plezier met je stage.

    Grt R

  • 03 September 2014 - 19:16

    Moeders:

    Hee dochters wat een leuk verslag, mooi om te lezen.
    Ik volg je...
    M.

  • 03 September 2014 - 22:24

    Laura (zus Van Amanda):

    Hoi hoi chia!

    Ik kwam de link tegen op Facebook. Wat ontzettend leuk dat jij ook een blog schrijft! Ik blijf jullie volgen via de blog en Facebook! Geniet nog even lekker van jullie paar dagen vakantie en het uitslapen en alvast heel veel succes, plezier en gezelligheid op jullie stage aankomende maandag!

    Kus voor jullie meiden!

  • 04 September 2014 - 23:35

    Marianne Bisoina:

    Hoi Chia,

    Leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt op Curacau.Zo te lezen heb je het naar je zin.Heel fijn .Hoop dat jullie met elkaar een leuke tijd daar zullen hebben.
    Groetjes marianne en een poot van Sas

  • 12 September 2014 - 22:29

    Egbert En Anja Ten Klooster:

    hallo Chia,
    Ook wij hebben je blog ontdekt en gelezen; echt leuk. we hopen voor jullie dat jullie daar een goede tijd mogen hebben. groetjes uit Nederland. enne.......Marianne en ik (Anja) gaan morgen weer fris op pad om appels te plukken voor het goede doel. groetjes, anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

De eerste paar dagen

Lieve allemaal,

Donderdag achtentwintig augustus om zes uur was het dan zo ver. Met mijn goeie gedrag en 3 stuks bagage op naar schiphol. Inchecken, door de douane en hop het vliegtuig in. Eenmaal aanbeland op het warme Curaçao moesten we door de douane. vier andere meiden en ik werden opgehaald vanaf het vliegveld naar een kantoor waar een auto voor ons klaarstond die we hebben gehuurd.

Met zijn tweeën in een auto reden wij achter de ander auto aan met de andere meiden op naar het studentencomplex. Het scheelt dat ze hier bijna niet aan regels doen. Ze doen hier niet aan een knipperlicht of rijden hier als een kip zonder kop rond. Bij het complex aangekomen moesten we vervolgens inchecken en een kregen we rondleiding. Samen met Maaike en zes andere studenten deel ik een keuken en een badkamer. Als ik in deze maanden niet leer hoe ik mijn zooi achter mijn kont opruim, dan zou dat wel heel bijzonder zijn.
Ondertussen was het alweer half acht en we moesten we eten. Na het eten heb ik gedouched nog even buiten gezeten en op naar bed.
De eerste nacht was lastig in slaap komen. En helaas stond ik om zes uur al naast mijn bed. Gelukkig hebben we een zwembad, dus een lekkere duik genomen in het zwembad.

De luxe grote kamer in mijn vertrouwde huisje, daar mag ik maar gelukkig mee zijn. Hier staat een bed, een kast, een stoel en nog een paar meter loopruimte. Ik ben al niet zo ster in opruimen, laat staan in een kleinere ruimte, dus het is een heerlijk choas.

Vrijdag hebben Amanda, Maaike en ik het eiland verkent. Gelukkig kregen we van onze huisgenoten een tip om een app te downloaden waar je offline je navigatiesysteem kan gebruiken. Ideaal in mijn geval, want ik en de weg vinden.. een ramp. Ook kreeg de auto kuren, hij stopte zomaar ineens op de weg. Dus wij naar het autoverhuur bedrijf het vertellen. Na wat gepraat, was het mogelijk om een automaat te huren. Super handig!

Zaterdag zijn we naar het strand geweest. En heerlijk in de zon gezeten. Ik ben nu al na de paar dagen verbrand. Maar ik mag niet klagen, want bij jullie is het shit weer. Ook vandaag hebben we weer boodschappen gedaan. Dat is elke dag nodig, want je kan niet dingen heel lang bewaren.
Savonds hebben we het nachtleven verkend met medebewoners van het complex. Rond twee uur weer naar huis en op naar bed.

Zondag hebben we getankt. Met hulp van een lokale bewoner hebben we onze tank vol gekregen, want wij wisten niet meer goed hoe het moest. De draaidop blijven doordraaien, ook al was hij dicht. Dus de hulp was erg fijn.

Nog een week genieten van het niks doen en dan begint de stageperiode.

Tot de volgende update!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2015

Bonasie ala Sikkens

12 December 2014

Bekende uit Zwolle! Hiep hoi!

30 Oktober 2014

61 dagen, 8 weken, 2 maanden alweer

21 Oktober 2014

Scheurende kinderen op fietsen

14 Oktober 2014

Lang leven de herfstvakantie

Vanaf 28 augustus tot en met 18 januari ga ik stage lopen in curaçao op een kinderdagverblijf, niet verkeerd dacht ik zo! Via deze weg wil ik jullie mijn mee laten lezen hoe het mij op het eiland vergaat. Veel leesplezier!

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 3391

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 19 Januari 2014

De eerste paar dagen

Landen bezocht: