Lang leven de herfstvakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chiaopstage - WaarBenJij.nu Lang leven de herfstvakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chiaopstage - WaarBenJij.nu

Lang leven de herfstvakantie

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Na drie en een halve week, tijd voor een update lijkt mij. Om drie weken terug te gaan in de tijd, moet ik goed mijn geheugen opfrissen.

Twee weken geleden gingen wij met alle stage kinderen naar een kinderboerderij met speeltuin erbij. Het was een kinderboerderij met paarden, koeien en vele andere dieren. Het was een heel gedoe om alle kinderen gereed te maken. Per acht kinderen gingen ze in een busje. Amanda en ik gingen met eigen vervoer. twee baby's en een jongetje gingen met ons mee in de auto. Aangekomen op de kinderboerderij werden de kinderen onder de juffen verdeeld. Met je groepje kinderen ging je dan over de kinderboerderij lopen. Wat vonden alle kinderen het leuk. Niet luisteren en vooral de dieren irriteren.

Afgelopen donderdag ben ik met alle huisgenoten naar Bermuda geweest, een discotheek. Daar heb ik dansles gehad van de lokale mensen gehad. Wat kunnen hun dansen zeg. Wat een leuke en gezellige avond was het.
Vandaag ben ik met een paar huisgenoten wezen winkelen. Uit eindelijk stonden we bij de Albert Heijn en toen viel de auto uit. En niet een keer nee om de drie seconden. Na een eindje verder rijden zag ik dat de water temperatuur op zijn hoogst stond, dus stopte we gelijk de auto. Na wat overleg besloten wij om de wegenwacht te bellen. Na ongeveer twintig minuten kwamen twee mannen met een auto aangereden. Met zijn vieren moesten we in de auto gaan zitten en werd op de takelauto gehesen. Het leek net of je in een achtbaan zat.

Op een vrijdag was een collega van het kinderdagverblijf vrij die normaal op de babygroep staat. Amanda en ik stonden op de babygroep. Wat leuk om dat een keer mee te maken. Alle kleine kinderen die je dan aanstaren als je een Nederlands liedje zingt.
Wat opmerkelijk was dat er altijd een meisje is die heel vaak huilt zomaar uit het niets. Ze zoekt ook de veiligheid op dus bij bekende mensen of kinderen zijn, op dat moment stopt ze met huilen. Ik leer nu steeds meer Papiamentse woorden en leer de kinderen beter kennen.Wat ik erg leuk vind dat de twee jongens die het drukst zijn, meestal naar mij luisteren.
Ook merk ik aan de kinderen dat ze steeds vertrouwder worden bij mij. En ook steeds worden met de Nederlandse taal. Dit door veel Nederlandse woordjes te herhalen. Want de kinderen en ouders thuis spreken alleen Papiaments .

Deze week hebben wij heerlijk herfstvakantie. O,o,o wat was ik hier aan toe zeg. En dit houd onder andere in uitslapen tot een uurtje of half twaalf, dan rustig opstaan. En kijken wat een dag ons brengt. Dit kan zijn naar een strand, winkelen of voor de verandering weer boodschappen doen.

Ook hebben wij een muggen invasie. De muggen komen rond de avond en zonder muggen spul word je lek gestoken. Ik heb vanuit Nederlands Vitamine B pillen gekocht, waar door de muggen mij minder lekker moeten vinden. Maar helaas, mijn benen zitten eronder. En ik kan er dan niet afblijven, dus dan krap ik de muggenbulten kapot. Het vervolg hier van dat ik allemaal plekjes op mijn benen heb.
Maar ik moet niet klagen, want in Nederland vallen de blaadjes van de bomen en lopen mensen met truien aan.
Ik moet zeggen dat ik het savonds kippenvel krijg omdat ik het dan koud heb. Ook zal ik het niet verkeerd vinden om het een dag twintig graden mee te maken. Even een dag niet zweten.

Nog een weekje herfstvakantie en dan weer aan de bak met stage.

Heel veel liefs uit het zonnige Curaçao

  • 14 Oktober 2014 - 20:56

    Truus Wever:

    Wat fijn dat je even een weekje bij kan komen. Ja hier wordt het steeds kouder best wel weer wennen hoor. Geweldig om te lezen wat je doet en leuk dat contact met kinderen alle talen door breekt. Fijne tijd nog we horen weer!
    groetjes uit herfstig Nederland!

  • 14 Oktober 2014 - 21:15

    Marianne Bisoina:

    Hoi Hoi Cis,

    Wat was het leuk om je verhaal weer te lezen.Echt een avontuur zeg.Geniet lekker van je herfstvakantie en veel leuke dingen doen en goed uitrusten.wat de muskieten betreft,ga eens kijken bij een drogist of ze ook Tea Tree olie hebben.Ik gebruik dat in Su altjd en helpt erg goed.Had je moede rvorige week het laatste beetje in mijn flesje al gegeven.Maar ze hebben het ook vast wel daar bij jou.
    Meissie maak er wat leuks van de komende tijd.
    Groetjes marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

De eerste paar dagen

Lieve allemaal,

Donderdag achtentwintig augustus om zes uur was het dan zo ver. Met mijn goeie gedrag en 3 stuks bagage op naar schiphol. Inchecken, door de douane en hop het vliegtuig in. Eenmaal aanbeland op het warme Curaçao moesten we door de douane. vier andere meiden en ik werden opgehaald vanaf het vliegveld naar een kantoor waar een auto voor ons klaarstond die we hebben gehuurd.

Met zijn tweeën in een auto reden wij achter de ander auto aan met de andere meiden op naar het studentencomplex. Het scheelt dat ze hier bijna niet aan regels doen. Ze doen hier niet aan een knipperlicht of rijden hier als een kip zonder kop rond. Bij het complex aangekomen moesten we vervolgens inchecken en een kregen we rondleiding. Samen met Maaike en zes andere studenten deel ik een keuken en een badkamer. Als ik in deze maanden niet leer hoe ik mijn zooi achter mijn kont opruim, dan zou dat wel heel bijzonder zijn.
Ondertussen was het alweer half acht en we moesten we eten. Na het eten heb ik gedouched nog even buiten gezeten en op naar bed.
De eerste nacht was lastig in slaap komen. En helaas stond ik om zes uur al naast mijn bed. Gelukkig hebben we een zwembad, dus een lekkere duik genomen in het zwembad.

De luxe grote kamer in mijn vertrouwde huisje, daar mag ik maar gelukkig mee zijn. Hier staat een bed, een kast, een stoel en nog een paar meter loopruimte. Ik ben al niet zo ster in opruimen, laat staan in een kleinere ruimte, dus het is een heerlijk choas.

Vrijdag hebben Amanda, Maaike en ik het eiland verkent. Gelukkig kregen we van onze huisgenoten een tip om een app te downloaden waar je offline je navigatiesysteem kan gebruiken. Ideaal in mijn geval, want ik en de weg vinden.. een ramp. Ook kreeg de auto kuren, hij stopte zomaar ineens op de weg. Dus wij naar het autoverhuur bedrijf het vertellen. Na wat gepraat, was het mogelijk om een automaat te huren. Super handig!

Zaterdag zijn we naar het strand geweest. En heerlijk in de zon gezeten. Ik ben nu al na de paar dagen verbrand. Maar ik mag niet klagen, want bij jullie is het shit weer. Ook vandaag hebben we weer boodschappen gedaan. Dat is elke dag nodig, want je kan niet dingen heel lang bewaren.
Savonds hebben we het nachtleven verkend met medebewoners van het complex. Rond twee uur weer naar huis en op naar bed.

Zondag hebben we getankt. Met hulp van een lokale bewoner hebben we onze tank vol gekregen, want wij wisten niet meer goed hoe het moest. De draaidop blijven doordraaien, ook al was hij dicht. Dus de hulp was erg fijn.

Nog een week genieten van het niks doen en dan begint de stageperiode.

Tot de volgende update!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2015

Bonasie ala Sikkens

12 December 2014

Bekende uit Zwolle! Hiep hoi!

30 Oktober 2014

61 dagen, 8 weken, 2 maanden alweer

21 Oktober 2014

Scheurende kinderen op fietsen

14 Oktober 2014

Lang leven de herfstvakantie

Vanaf 28 augustus tot en met 18 januari ga ik stage lopen in curaçao op een kinderdagverblijf, niet verkeerd dacht ik zo! Via deze weg wil ik jullie mijn mee laten lezen hoe het mij op het eiland vergaat. Veel leesplezier!

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3402

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 19 Januari 2014

De eerste paar dagen

Landen bezocht: