Scheurende kinderen op fietsen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chiaopstage - WaarBenJij.nu Scheurende kinderen op fietsen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van chiaopstage - WaarBenJij.nu

Scheurende kinderen op fietsen

Blijf op de hoogte en volg

21 Oktober 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi!

De herfstvakantie alweer ten einde. Maar heerlijk om een weekje weer te kunnen doen en laten wat je wilt. Eerst naar het strand geweest met huisgenoten en vervolgens naar Happy Hour. Drank goedkoper,live bandje, een prachtige zonsondergang en een heerlijke wrap met ossenhaas,sla,tomaat en nog meer groenten. Een goed begin om de vakantie in te luiden dacht ik zo.

Wij hebben ondertussen ook een nieuwe auto. Eerst hadden we dus een automaat, maar er waren veel kleine probleempjes mee dat wij met zijn drieen klaar mee waren. Gelukkig was het auto verhuurbedrijf er ook klaar mee. Nu hebben wij een Golf, wel een schakel maar prima autootje. Alleen vind ik het nog moeilijk om de balans te vinden met optrekken van het gas en de koppeling. Dit zorgt er dan ook voor dat het net lijkt alsof ik met een hoge snelheid weg wil rijden, maar vervolgens dan uitvalt.
Autorijden leer je hier wel. Mensen toeteren ook heel vaak. Meestal als bedankje of ' jij mag wel voor mij', super grappig is dat. Eigenlijk is toeteren hier heel normaal.

Dinsdag zijn we met een paar huisgenoten naar The Aelly geweest, voor 15 gulden ( ongeveer 7,50 euro) kon je onbeperkt drinken. Dus ja, dat kan je dan niet weerstaan. We zijn er rond een uurtje of 1 gebleven en toen naar huis gereden.

De verdere dagen tot en met zaterdag ben ik het nachtleven in gegaan. Vrijdag waren er een groep Chinese jongens die intressant vonden waar ik vandaan kwam. Ik vervolgens mijn rijbewijs pakken en hun met zijn alle als een stelletje roofdieren met hun zaklamp van hun telefoon op mijn rijbewijs schijnen. Als buitenstaander zag dit er heel komische uit.
Toen een namenrondje gedaan, de ene naam was nog Chinezer dan de andere naam. Rond drie uur we richting huis, en ja hoor, een paar Chinese jongens wisten wel mijn naam, een geslaagde avond en heel veel gelachen.

Zaterdag was er een feestje in Bermuda, er was een Dj en confettie. De heenweg erheen, stonden Maaike en ik voor een stoplicht, opeens kwamen er een groep kinderen langsfietsen. Zonder licht en slingerend als een aap. Ook niet wachten op groen licht, nee pratend door het rode licht. Je ziet nou niet heel veel fietsers, maar door het donker en geen licht aan zag je ze helemaal niet.

Zondag spagettie voor mezelf gemaakt, maar ik snapte hem de gebruiksaanwijzing niet. Dus vervolgens doe ik te weinig water bij de saus. Het was dus een hele zoute saus.

Verder heb ik deze vakantie heel veel het spel 30 seconds gespeeld. Dat is een spel waarin je speelt in twee tallen en de 1 moet dan raden wat de andere vertelt over het woord op het kaartje. Erg leuk spel, komen soms hilarische antwoorden uit. Het scheelt dat ik 60 seconden kreeg met het omschrijven van de woorden, anders deed ik al 30 seconden over om 1 woord te omschrijven.

Ook heb ik mijn kledingkastje netjes opgeruimd teveel zomerkleding meegenomen vanuit Nederland. De helft doe ik niet eens aan, of komt het doordat ik al meerdere kledingstukken hebt gekocht? In de lokale winkeltjes kan je leuk kleren scoren en ook nog afdwingen. Wat ben ik wel blij met mijn grote kamer in Zwolle zeg. Daar ben ik naar twee maanden wel over uit.

Vannacht een dikke regenbui gehad, dit zorgt ervoor dat de volgende dag bijna alles blank staat. En op stilstaand water komen helaas muggen af. Wel is het dan de volgende morgen heerlijk afgekoeld, maar als de zon erbij komt, is het een stuk benauwder, zeker als er geen wind staat.

We hebben nu ook een brandblusser in 'de schuur', zo noemen wij huis waar wij in leven met de acht andere meiden. Het is een beneden verdieping en als je naar boven loopt door middel van een trap, daar zitten de andere twee huizen en het zwembad. Ondertussen zijn er nu 40 studenten in het huis. Rust heb je hier niet echt, behalve op je kamer war het 25 graden is. Overal zijn studenten of word er wel harde muziek gedraaid. Dit zorg wel voor een gezellige sfeer op het complex.

Straks naar de film, en dan mooi mijn bed in.

Alle mensen die tentamens hebben, heel veel succses. En die herfstvakantie hebben, lekker genieten van het koude weer. Kachel,dekentje, kopje thee, ook niet verkeerd dacht ik zo!

Dikke knuffel, Chia

  • 21 Oktober 2014 - 08:58

    Truus Wever:

    Zo dat was een gezellig weekje! Jij zal moeten wennen als je weer thuis bent straks behalve dan in je groet kamer haha. Deze week veel suc6 hier is het nu echt herfst. Zaterdag/zondag de klok weer verzetten hmmmm is het echt weer donker moet ik wel aan wennen. Groetjes Herman en Truus

  • 24 Oktober 2014 - 14:30

    Wim Burger:

    Het is inderdaad wel een kroegentocht. Maak er maar gebruik van dat je vader er niet is. Maar kijk uit hé. Je kent toch wel dat tv programma waarin ouders stiekem hun kind achter na reizen om te bekijken wat ze allemaal uitspookt. Wij hebben je verteld dat we eind november komen. Maar je weet maar nooit :-)
    Geniet ze meissie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

De eerste paar dagen

Lieve allemaal,

Donderdag achtentwintig augustus om zes uur was het dan zo ver. Met mijn goeie gedrag en 3 stuks bagage op naar schiphol. Inchecken, door de douane en hop het vliegtuig in. Eenmaal aanbeland op het warme Curaçao moesten we door de douane. vier andere meiden en ik werden opgehaald vanaf het vliegveld naar een kantoor waar een auto voor ons klaarstond die we hebben gehuurd.

Met zijn tweeën in een auto reden wij achter de ander auto aan met de andere meiden op naar het studentencomplex. Het scheelt dat ze hier bijna niet aan regels doen. Ze doen hier niet aan een knipperlicht of rijden hier als een kip zonder kop rond. Bij het complex aangekomen moesten we vervolgens inchecken en een kregen we rondleiding. Samen met Maaike en zes andere studenten deel ik een keuken en een badkamer. Als ik in deze maanden niet leer hoe ik mijn zooi achter mijn kont opruim, dan zou dat wel heel bijzonder zijn.
Ondertussen was het alweer half acht en we moesten we eten. Na het eten heb ik gedouched nog even buiten gezeten en op naar bed.
De eerste nacht was lastig in slaap komen. En helaas stond ik om zes uur al naast mijn bed. Gelukkig hebben we een zwembad, dus een lekkere duik genomen in het zwembad.

De luxe grote kamer in mijn vertrouwde huisje, daar mag ik maar gelukkig mee zijn. Hier staat een bed, een kast, een stoel en nog een paar meter loopruimte. Ik ben al niet zo ster in opruimen, laat staan in een kleinere ruimte, dus het is een heerlijk choas.

Vrijdag hebben Amanda, Maaike en ik het eiland verkent. Gelukkig kregen we van onze huisgenoten een tip om een app te downloaden waar je offline je navigatiesysteem kan gebruiken. Ideaal in mijn geval, want ik en de weg vinden.. een ramp. Ook kreeg de auto kuren, hij stopte zomaar ineens op de weg. Dus wij naar het autoverhuur bedrijf het vertellen. Na wat gepraat, was het mogelijk om een automaat te huren. Super handig!

Zaterdag zijn we naar het strand geweest. En heerlijk in de zon gezeten. Ik ben nu al na de paar dagen verbrand. Maar ik mag niet klagen, want bij jullie is het shit weer. Ook vandaag hebben we weer boodschappen gedaan. Dat is elke dag nodig, want je kan niet dingen heel lang bewaren.
Savonds hebben we het nachtleven verkend met medebewoners van het complex. Rond twee uur weer naar huis en op naar bed.

Zondag hebben we getankt. Met hulp van een lokale bewoner hebben we onze tank vol gekregen, want wij wisten niet meer goed hoe het moest. De draaidop blijven doordraaien, ook al was hij dicht. Dus de hulp was erg fijn.

Nog een week genieten van het niks doen en dan begint de stageperiode.

Tot de volgende update!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2015

Bonasie ala Sikkens

12 December 2014

Bekende uit Zwolle! Hiep hoi!

30 Oktober 2014

61 dagen, 8 weken, 2 maanden alweer

21 Oktober 2014

Scheurende kinderen op fietsen

14 Oktober 2014

Lang leven de herfstvakantie

Vanaf 28 augustus tot en met 18 januari ga ik stage lopen in curaçao op een kinderdagverblijf, niet verkeerd dacht ik zo! Via deze weg wil ik jullie mijn mee laten lezen hoe het mij op het eiland vergaat. Veel leesplezier!

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 3406

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 19 Januari 2014

De eerste paar dagen

Landen bezocht: